6 CrossFit dumbbell oefeningen die elke Crossfitter zou moeten beheersen

0
1239
dumbbel training crossfit - crossfitwereld

Tijd om je skills weer wat bij te schaven. Je bent natuurlijk al heel allround maar laten we er nog een schepje bovenop doen. Deze keer hebben dumbbells in de hoofdrol.


Dumbbell trainingen en oefeningen zijn belangrijk voor alle CrossFitters.

In de CrossFit Open van 2017 zagen we de terugkeer van dumbbells. De regionals uit hetzelfde jaar werden gekenmerkt door zware events met dumbbells en zonder enige barbell.

View this post on Instagram

18.???…

A post shared by Dave Castro (@thedavecastro) on

Onderstaande lezing van Greg Glassman toont het belang aan van het gebruik van dumbbells in Crossfit-trainingen.

Momenteel ligt er een sterke nadruk op dumbbells binnen Crossfit, dus zorg ervoor dat je de oefeningen uit dit artikel zo snel mogelijk onder de knie hebt. Wij zijn er namelijk zeker van dat je ze vaker zult gaan vinden in je eigen programmering.

1. De dumbbell overhead walking lunge

Deze oefening vraag veel van je lijf en vergt optimale concentratie.

2. De dumbbell hang power clean

De power clean kennen we wel, de power clean met dumbbells is echter een ander verhaal.

3. De dumbbell hang clean

Voor de hang clean geldt hetzelfde, we kennen hem allemaal maar oefen dit nu eens met dumbbells.

4. De dumbbell hang power snatch

Voor velen is de snatch al een lastige oefening. Met een dumbbell is het voor sommigen nog complexer.

5. De dumbbell power snatch

Ook hier geldt weer, met een dumbell voelt deze oefening nog complexer en vraag je meer van je lijf en concentratie.

6. De dumbbell snatch

De gewone snatch komt al veel voor en combineert explosieve kracht met balans en coördinatie. Door dit met een dumbbell te doen vraag je nog meer van je lijf op het gebied van balans en coördinatie

 

Bonus: De Rich Froning dumbbell workout

We geven je nog een bonus training. Deze training is afkomstig van Rich Froning.

Dumbbell Snatch Complex

  • 3 Power Snatch
  • 3 Snatch
  • 3 Overhead Squats

Froning zei bij de introductie van deze training. Ik heb omhooggewerkt naar een zware set. In totaal 5 sets gedaan. Het zwaarste wat ik heb gedaan was 45 kg.

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here