Feestdagen VS CrossFit

0
199
feestdagen vs CrossFit - crossfitwereld

Het is weer die fantastische tijd van het jaar! Gezelligheid, familie, vrienden, lampjes en knus binnen met kaarsjes en de kerstboom. Toch…?


Jazeker, super leuk en gezellig maar… er is nog iets wat in deze periode veel voorkomt. Verleidingen in allerlei vormen, chocolade(letters), pepernoten, gourmetten en drankjes. Maar ook dat gezellige uitje of diner wat eigenlijk op je sport uur is en/of er vallen uren uit omdat de box gesloten is.

Voor menig CrossFitters een lastige periode waar de één beter mee om kan gaan dan de ander en waar verschillende sporters ook verschillend op reageren. Maar wat is nu eigenlijk goed of in ieder geval een goede optie?

Topatleten

Ben je een topatleet die op hoog niveau mee doet aan wedstrijden? Dan hebben we simpelweg 1 advies: Bespreek met je coach waar je tegenaan loopt en maak samen een plan. Met een gedegen plan heb je iets waar je aan vast kunt houden en kom je deze periode veel beter door.

Maar was als je nu geen topatleet maar wel een fanatieke CrossFitter bent?

Bij sommige CrossFitters veroorzaken de feestdagen een stress.
“Ik eet en drink meer dus ik moet ook MEER trainen” denkt men dan vaak met als gevolg meerdere trainingen op een dag en soms zelfs meerdere dagen achter elkaar met allerlei (mogelijke) gevolgen. Verlies van liefde voor de sport, blessures en sport burn-out. Dat wil je echt niet en daarom denken wij hier anders over.

GENIET van de feestdagen! Daar zijn ze voor. Train wat je kunt, maar als dat een keertje minder is dan normaal, dan geeft dat echt niet. Geniet lekker, ontspan een beetje extra en gun je lijf die rust na al dat hele jaar hard trainen. In het nieuwe jaar kun je dan weer fris en keihard trainen.

Misschien komt deze quote je wel bekend voor
“je komt niet aan tussen Kerst en Oud en Nieuw, maar tussen Oud en Nieuw en Kerst”
En dat is precies wat wij ook denken.

Heb je toch echt wat handvatten nodig?
Ben jij het type dat toch graag wat tips krijgt over waar je op moet letten? Hier komen een paar quicktips:

  1. Geniet maar overdrijf niet, 1 oliebol is bijv. echt wel genoeg.
  2. Beperk de hoeveelheid alcohol of zoete dranken.
  3. Beperk sausjes of maak ze zelf op basis van yoghurt.
  4. Lekker dessert? Tuurlijk lekker doen maar 1 keer is genoeg en als het er niet al op zit, laat de slagroom lekker staan.
  5. Probeer je niet te overeten, vol = vol.
  6. Kun je een dag niet trainen of heb je geen zin om te trainen in de box? Ga lekker een stuk (hard)lopen of fietsen.

Maar eigenlijk zeggen wij: “Geniet lekker zonder te overdrijven dan kan het niet mis gaan.”

Hele fijne feestdagen en geniet lekker.

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here